Helden van Hier 6 april 2024

Bij Helden van Hier treden Friese muzikale acts op in hun eigen stad of dorp, alleen of samen met andere lokale muziekacts. Ervaring, muziekstijl en leeftijd zijn niet van belang. Deelnemers kunnen rockbands, fanfareorkesten, zolderkamer singer- songwriters, of jonge blokfluitleerlingen van de muziekschool zijn. Iedereen kan meedoen.

Regionale organisaties, verenigingen en podia, maar ook bedrijven en privépersonen kunnen namelijk als organisator aanhaken bij ‘Helden van Hier’, door een muzikaal optreden te regelen in eigen stad of dorp. Ook de acts zelf kunnen in hun eigen muziekcafé, huiskamer, voetbalkantine of kerk een optreden organiseren.

Helden van Hier heeft twee belangrijke doelen: beginnende muzikale acts de eerste podiumervaring bieden en verlevendiging van de regio. Optreden geeft nl. de grootste kick en is de belangrijkste leerervaring, zeker voor beginnend talent. Daarnaast laten we mogelijk (nieuwe) partijen in Fryslân ervaring opdoen met het organiseren van muziekoptredens, waardoor we hopelijk nieuwe optreedlocaties mee creëren.

De bands stellen zich voor

Young at Heart Y@H

Wij zijn de Rock & Bluesband Young at Heart (Y@H) uit IJlst. Y@H is één van de bands die is ontstaan uit een Rockschool project dat enkele jaren geleden in it Podium in IJlst plaatsvond.

Bezetting
Na enkele wijzigingen in de bezetting bestaat Y@H nu uit:
Zang: Geeske Stienstra
Electrische gitaar: Otto de Ree
Elektrische gitaar: Sieds de Jong
Keyboard: Tjitse Miedema
Drums en percussie: Geert Groeneveld
Basgitaar Douwe Visser

Muziekgenre:
De muziek die Y@H speelt is een combinatie van verschillende stijlen van blues en rock uit voornamelijk de jaren ’60 en’70. Soms wordt een uitstapje gemaakt naar een ander genre omdat ook daar mooie muziek tussen zit. Het repertoire is een mix van stevige en rustige songs en daarom uitermate geschikt voor een breed publiek.

Media:
De band heeft een eigen Facebookpagina en Youtubekanaal.

Informatie:
Voor informatie kan contact worden opgenomen met: Douwe Visser, tel. 06-48209005

Image

It Podium in IJlst is opgericht om de uitoefening van podiumkunsten te stimuleren voor de inwoners van IJlst en omgeving

Socials